De știut și de reținut în privința alimentației

 

  • O singură ţigară distruge între 25 şi 100 mg de vitamină C!
  • Laptele care conţine şi vitamină D sintetică (adică aproape tot laptele pasteurizat ce se găseşte în magazine) riscă să priveze organismu de cantitatea necesară de magneziu!
  • Locuitorii oraşelor industrializate şi aglomerate suferă de carenţa vitaminei D din cauza smogului ce absoarbe razele ultraviolete ale soarelui!
  • Consumarea zilnică de băuturi alcoolice poate determina scăderei drastică a nivelului de vitamine B1, B6 şi acid folic!
  • Zece milioane de femei folosesc anticoncepţionale orale fără a şti că acestea pot cauza carenţa vitaminelor B6, B12, C şi deficit de acid folic!
  • Copiii au nevoie de o dată şi jumătate, până la de două ori mai multe proteine pe kilogram corp decât adulţii, iar nou-născuţii chiar de trei ori mai mult!
  • Vitamina B 1 ajută la prevenirea senzaţiei de rău de mare sau de avion!
  • Dacă dieta dumneavoastră zilnică este bogată în proteine, atunci aveţi nevoie de cantităţi suplimentare de vitamina B6!
  • Ceapa, usturoiul, ridichile şi prazul conţin un antibiotic natural numit alicină care este capabil să distrugă germenii patogeni fără a elimina totodată şi flora microbiană necesară bunei funcţionări a organismului omenesc!
  • Aspirina poate tripla viteza de eliminare a vitaminei C din corpul dumneavoastră!
  • Consumarea frecventă a alimentelor ce conţin arome şi coloranţi sintetici precum şi alţi aditivi alimentari diminuează activitatea şi eficacitatea sistemului imunitar!
  • Alunele neprăjite conţin anumiţi inhibitori enzimatici care îngreunează digestia proteinelor!
  • Târâtele nu sunt un aliment complet şi echilibrat!
  • Pastele făinoase ambalate în celofan transparent îşi pierd în timp clementele nutritive!
  • Aditivii folosiţi pentru dedurizarea apei potabile duc la creşterea periculoasă a nivelului de săruri din organism!
  • Un ingredient principal folosit la fabricarea margarinei — o grăsime vegetală hidrolizată — poate fi mai nesănătos chiar decât grăsimile saturate!
  • Murele, afinele şi varza roşie sunt mai sănătoase dacă le consumaţi gătite!
  • Ceapa, conopida şi strugurii roşii conţin cantităţi importante dintr-un nou descoperit agent anticancerigen—quercitina—despre care cercetătorii de la University of California au demonstrat că poate distruge celulele canceroase înainte ca ele să se înmulţească formând tumori!
  • Uleiul de măsline este unul din cei mai buni agenţi naturali de prevenire şi combatere a bolilor de inimă!
  • Cel mai simplu şi mai uşor mod de a scăpa de excesul de sodiu din organism este ingurgitarea zilnică a câte şase până la opt pahare de apă ce nu conţine săruri!
  • Se pare că există o legătură între pasta de dinţi (datorită abrazivilor săi cristalini, a agenţilor de spumare şi a celorlalţi aditivi) şi anumite deficienţe intestinale cum ar fi colita ulceroasă, boala lui Chrohn şi sindromul de iritabilitate intestinală. Este recomandabil să vă clătiţi bine gura după spălarea dinţilor şi să evitaţi pe cât posibil să înghiţiţi pasta de dinţi!
  • Fumatul poate reduce speranţa de viaţă nu numai cu şapte ani, cum a afirmat American Cancer Society. Studii recente au arătat că această reducere ajunge la optsprezece ani!!
  • Mineralul numit bor (prezent în mere, struguri, must şi stafide) este capabil să împiedice în bună măsură decalcifierea oaselor întâlnită la femei după menopauză. De asemenea, borul ajută la menţinerea nivelului de estrogeni în sânge la femeile cărora li se administrează terapii de înlocuire a estrogenilor.
  • Evitând cafeaua în exces puteţi evita producerea unui cancer de esofag. Taninul conţinut în ceai şi în cafea este un potenţial agent cancerigen. Proteinele din lapte pot neutraliza acest tanin împiedicând absorbţia lui în organism.
  • Morcovii împiedică formarea depozitelor pe pereţii arteriali prevenind atacurile cardio-vasculare la bolnavii de ateroscleroză. Un morcov mare mâncat zilnic vă aduce un aport de 11.000 UI de vitamina A din beta-caroten!

Alege să fii sănătos!