Quinoa – cea mai puternică proteina

Din punct de vedere nutritiv:
O proteină mai folositoare decât cele din carne,conțînând toți aminoacizi esențiali: o sursă bogată de minerale, inclusiv de calciu, mai ușor de asimilat decât cel din lapte.

Din punct de vedere fiziologic:

Ajută rinichii.

Beneficii:
Întărește oasele și crește performanțele sexuale (o viață sexuală bună depinde de niște rinichi care să funcționeze cum trebuie).
În filozofia medicală orientală, rinichii puternici reprezintă baza și rădăcina tuturor funcțiilor organismului. De exemplu, o viată sexuală satisfăcătoare și capacitatea de reproducere depind de o bună funcționare a rinichilor. Auzul bun, respirația sănătoasă, starea părului, lipsa problemelor urinare, producerea măduvei osoase, funcționarea creierului, ambiția de a reuși, în viață, dinții și oasele puternice, toate depend de funcționarea rinichilor.
Quinoa este un aliment foarte ușor adaptabil și poate fi servit în multe feluri, inclusiv sub formă de cereale calde, budincă, cereale reci în salate sau adăugată supelor și tocănițelor. Poate să fie pusă la încolțit (îi sporește valoarea nutritivă).
Elemente nutritive:
Quinoa conține proteină completă, puține grăsimi, vitamina A,B1,B2,B5,B6,B12,C, D,E,K. Este o sursă bogată de fier, calciu, crom, cupru, iod, magneziu, mangan, molibden, fosfor, potasiu, seleniu și zinc. Quinoa germinată are un efect purificator asupra inimii și sistemului arterial. Reduce cantitatea de grăsime din sânge și previne formarea plăcii arteriale, reducând astfel riscul de atac de cord.

Esențial pentru vegetarieni:
Quinoa poate reprezenta un adaos importantant la dieta vegetarian, întrucât plantele sunt deficitare în aminoacizi. De exemplu, grâul, porumbul și orezul conțin prea puțină lizină. Fasolea și lintea conțin prea puțină cisteină. Aminoacizii (lizina și cisteina) sunt pilonii ce susțin proteinele. Fără toți cei 9 aminoacizi esențiali, organismul nu poate produce proteine. O cantitate scăzută de aminoacizi poate duce la deficiențe de creștere, anemie, degradare musculară și epuizare.
Consumând în mod regulat quinoa încolțită, vegetarienii își schimbă profilul nutritiv (furnizează organismului cantități adecvate de proteină și substanțe nutritive.

Sursă : Dr. Gillian Mckeith’s Living Food For Health: 12 natural superfoods to transform your health