Cum este afectată greutatea de tipul de personalitate

Majoritatea oamenilor renunță la diete din diverse motive:

  • meniurile sunt prea restrictive;
  • se răzvrătesc împotriva regulilor;
  • dieta nu ia în considerare stilul individual de viață;
  • dieta nu ține seama de diferențele noastre de personalitate.

Cercetătorii au studiat extrovertiții și introvertiții și diferențele între stilurile lor de a se hrăni.
Extrovertiții sunt deschiși,prietenoși și vorbăreți. Sunt oameni cărora nu le place să fie singuri. Se estimează că 51% din populație sunt extrovertiți.
Introvertiții sunt un pic rușinoși, retrași, singuratici,oameni care sunt mulțumiți să fie singuri.
Nici unul dintre stiluri nu este bun sau rău, corect sau greșit. Deci ele se corelează cu apetitul, cu modul de a mânca și cu greutatea corporală.
Extrovertiții tind să fie mai pofticioși și mai grași decât introvertiții.

  • extrovertiții mănâncă pe baza unor indicii exterioare.De exemplu dacă ceasul arată ora “13 la prânz”,extrovertitul interpretează acest lucru ca pe un semnal că este ora mesei, pe când introvertitul mănâncă pe baza unor indicii interioare – stomacul care ghiorțăie;
  • extrovertiții au nevoie de o varietate mai mare în regimul lor alimentar, decât introvertiții.O masă monotonă îl lasă pe extrovetit flamând, pe când introvertitul se ridică sătul de la masă;
  • Alimentele cu conținut ridicat de grăsime și alimentele foarte îndulcite sunt mai preferate de extrovertiți decât de introvertiți;
  • Atunci când au la dispoziție mâncare din abundență, extrovertiții sunt mai predispuși la a lua în greutate decât introvertiții;
  • Extrovertiții sunt mai predispuși la a mânca când au mâncarea în față- dacă au în față o tavă de prăjituri li se face brusc foame.
  • Extrovertiții au reacții fizice la simpla vedere a alimentelor. Cu siguranță ați auzit la ei expresia „mă îngraș doar dacă mă uit la ciocolată.” Vederea mâncării mărește nivelul de insulină la persoanele cu orientare exterioară,mult mai mult decât la cele cu orientare interioară.

Accesează programul „Mintea și corpul tău în echilibru” – și află care sunt pașii pentru reducerea apetitului la extrovertiți.

Sursa: Cauzele emoționale ale poftelor alimentare – Doreen Virtue